خرید(دوره ی اقدام پژوهی معلمان)

پژوهشگر گرامی،شما با عنوان .دوره ی اقدام پژوهی معلمان. وارد وب سایت شده اید برای دریافت فایل می توانید به ادامه مطلب بروید.//دوره ی اقدام پژوهی معلمان|50687930|iqd40217142|

حجم فایل : 2.8 MB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 59
به نام خدای مهربان
دوره اقدام پژوهی معلمان قابل توجه همکاران محترم مقدمه: تحقیق عمل آموزشی نوعی تحقیق است که موضوع اصلی آن نفس عمل تدریس است .
این روش در ابتدا برای مسائل اجتماعی و جنگ وضع شد
در حیطه ی آموزش این روش برای آموزش کارورزان معلمی ابداع شد .
مشارکت دموکراتیک بودن و کمک به تغییرات اجتماعی از خصوصیات آن است. کورت لوین در سال 1944 مبادی اصطلاح «پژوهش در عمل» را ابداع کرد و فرایند اجرای آن را بر سه اصل بنیان نهاد: برنامه ریزی
حقیقت یابی
اجرا
به زبان ساده: نگاه کنید: اطلاعات مربوط را جمع آوری کنید. وضعیت موجود را شرح دهید.
فکر کنید: کشف کنید چه چیز اتفاق می افتد. تفسیر کنید و چرایی و چگونگی آن را مطرح سازید.
عمل کنید: اجرا کنید – ارزشیابی کنید. اقدام پژوهی، فعاليتی ضروری برای همه اقدام‌ پژوهي (پژوهش درعمل) رويكردي سازنده در جهت گسترش تواناييهاي كارورزان در عرصه‌هاي مختلف شغلي است . در حوزة آموزش و پرورش نيز اين انديشه گامي اساسي در جهت اصلاح و بهبود محسوب مي‌شود كه با تكيه بر توانايي‌ها و مشاركت عمومي به ثمر مي‌رسد. با اين رويكرد همة كاركنان مي‌توانند به عنوان عنصري سازنده و فكور در جهت شناسايي مسائل وحل آنها در محيط‌هاي آموزشي سازماندهي و به‌ كار گرفته شوند .
هدف درگیر شدن با اوضاع و بهبود آن است. پیوند میان تئوری تربیتی و عمل تربیتی در این شرایط حاصل می شود .
ارتباط بین محققان معلمان و یادگیرندگان همان پژوهش در عمل است. بی تردید، هر شیوه ای که برای اجرای پژوهش در عمل به کار گرفته شود به شدت تجربی است. زیرا پژوهشگر را وا می دارد که پدیده های مورد بررسی را به دقت مشاهده و به روشنی تعریف کند. درک موضوع پژوهش، تنها تشخیص روش مناسب برای انجام دادن کار نیست. بلکه بررسی روش های مختلف برای ایجاد آگاهی و خلق معرفت است. بنابراین: انجام دادن پژوهش های کیفی، نه تنها هرگز پایان راه نیست، بلکه به درستی آغاز راه است. چون، هر پژوهش در عمل، کاوشی است برای درک و ایجاد یک معنی، و ایجاد هر معنی زمینه یا جوّی را فراهم می آورد که مشکلات تازه و جدیدی شناسایی شوند.
در نهایت این معلمان هستند که با شناختن مدرسه آن را تغییر خواهند داد. امروزه پژوهش در عمل، توسط پژوهشگرانی صورت می گیرد که در موقعیت های اجتماعی – آموزشی درگیری هاومسائلی دارند و هدفشان بالا رفتن فهم و استدلال در اوضاع و احوال پیرامون است. این روش شامل چهار چرخه ی مهم است 1- شناسایی و درک مسئله 2- گردآوری نظام مند داده ها 3- تفکرو بازاندیشی 4- تحلیل و تعریف مجدد مسئله اهداف اقدام پژوهی برخی از اهداف اقدام‌پژوهي به شرح زير مي‌باشند:

ايجاد سازگاري ميان عمل و نظريه
توسعة تفكر انتقادي نسبت به رويدادهاي آموزشي (سدرمن و نايز به نقل از ساكی،1382).
تغيير و بهبود عمل آموزشي
كمك به افراد در افزايش شناخت آنها از موقعيت خود(خو...



مطالب دیگر:
تحقیق هويت ديني و ملي و نقش آن در توسعه محبت و مهرورزيتحقیق هجرت پيامبر (ص)تحقیق احكام تقليدتحقیق نگرشى جديد بر قانون ديات- سير تاريخى پيدايش نظام دياتتحقیق نگاهي گذرابه عالم (ذر)؛ موطن عهد وميثاق آدميانپاورپوینت شیشه بندیپاورپوینت آشنایی با تشکیلات دولت جمهوری اسلامی ایرانپاورپوینت ضدعفونی کننده هاتحقیق سازه های پیش ساخته بتنیتحقیق نگاهي به آزادي در اسلامتحقیق نشانه هاي بسيار نزديك بودن ظهور حضرت مهدي (ع)تحقیق نشانه‌هاي ظهور در كلام اميرالمؤمنينتحقیق جنگ نهروانتحقیق نهج البلاغهتحقیق پيامبر در نهج البلاغهپاورپوینت طيف سنجي نشر شعله اي ،جذب اتمي و فلوئورسانس اتميتحقیق نقش قرآن در هدايت گري در تشخيص حق و باطلتحقیق سنگ های تزئینی در ساختمانتحقیق سمبوليسم و رمانتیسمتحقیق ساختمان های نوینتحقیق سازه های بناییتحقیق سازه های پیش ساختهتحقیق ساندویچ پانلتحقیق سبک سازی با پانل های پوماتحقیق سفال و کاشی