خرید(پاورپوینت آجرکاری در دوره ی اسلامی)

پژوهشگر گرامی،شما با عنوان .پاورپوینت آجرکاری در دوره ی اسلامی. وارد وب سایت شده اید برای دریافت فایل می توانید به ادامه مطلب بروید./دانلود آجرکاری در دوره ی اسلامی,تحقیق آجرکاری در دوره ی اسلامی,مقاله آجرکاری در دوره ی اسلامی,آجرکاری در دوره ی اسلامی/پاورپوینت آجرکاری در دوره ی اسلامی|1022383|iqd40217142|

دسته بندی : پاورپوینت

نوع فایل: ppt _ pptx

( قابلیت ویرایش )

قسمتی از اسلاید متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : 83 صفحه

آجرکاری در دوره ی اسلامی من از سرزمینی می آیم سرا پا عشق سرزمین مرغکان عاشق سرزمینی که تنها یک رنگ بر آن حکومت میکند "سفید" رنگ پاکی ها رنگ خلوص رنگ بی رنگ بودن بی ریا بودن بی غل و غش بودن پیشینه ی آجر و آجرکاری آجر ـ واژه بابلی است ,نام خشت نوشته هایی بوده است كه بر آنها فرمان ,منشور ,قانون وجزاینها را می نوشتند .سومری ها و بابلیها ,برای ساختن خشت , پس از فرو نشستن سیلاب گل خمیری را ازكنار رودخانه بدست می آورند . پختن آجر باید همزمان با پیدایش آتش , نخست دردشت هایی كه سنگ پیدا نمی شده اختراع شده باشد .نخستین بار ازگل پخته دیواره ها وكف اجاق ها , به آجر پزی پی بردند .
پیشینه آجر پزی درخوزستان ومیانرودان ( بین النهرین ) زودتر ازجاهای دیگر ایران زمین است , درهندوستان تاشش هزار سال پیش می رسد . درایران , درجاهایی كه سنگ نبود , پختن ومصرف كردن آجر از زمان باستان معمول شده .
در دوران ساسانیان , مصرف كردن آجر گسترش یافت ..
كف دالان مسجد جامع اصفهان با آجر های ساسانی به روش نره فرش شده است , این آجرها اززمان ساسانیان كه اینجا آتشكده بوه بجا مانده اند .
آجرهای بزرگ قدمگاه نیشابور هم از زمان ساسانیان بجا مانده اند زیرا آنجا آتشكده آذر برزین مهر بوده است .
مصالحی که در ایجاد بناهای دوره اسلامی به کار رفته متنوع است آجر، مهمترین مصالح ساختمانی در ایران قبل و بعد از اسلام بوده است.
آجرهای به کار رفته در معماری عموماً مربع شکل است که در کارگاههای آجرپزی در سراسر ایران ساخته می شد.
آجر علاوه بر استفاده در ساختن بدنه بنا برای تزیین آن نیز نقش مهمی داشت و از اوایل اسلام تا دوره تیموری تزیین بیشتر بناها با آجرکاری است.
همچنین از آجرهای تراشدار و قالبی نیز استفاده می شد.
آجرهای پخته رنگهای گوناگونی چون زرد کمرنگ, قرمز و قرمز تیره داشته که بیشتر در ابعاد 3*20*20, 5*20*20 و 5*25*25 سانتیمتر ساخته می شد و در قسمتهای مختلف بنا مانند ایوانها, طاقنماها, گنبدها, مناره ها و اتاقها به کار می رفت تناسبات شگفت انگیز آجر رمز توانایی آجر درخلق شگف انگیز ترین ساختمان های تاریخ در نتاسبات آن نهفته است این ابعاددر طی زمان متحول شده ودر حال حاضر باساختار وتوانایی بدن انسان هماهنگ شده است .
ابعاد آجربه طریقی است كه به راحتی در یكدیگر قفل وبست می گردند .
این خاصیت , كیفیت های مهندسی بی شماری ازجمله درمحل اتصال دودیوار به یكدیگر به وجود می آورد آجرهابه كمك ملات به یكدیگر متصل می شوند وسطح یكنواختی را به وجود می آورند .
این ابعاد متناسب باعث شده است كه این مصالح به منظور اجرای دهانه های وسیع به صورت قوس وطاق وگنبد كه اززمان قبل از اساسانیان درایران رواج داشته است ,‌كار آیی منحصر به فردی داشته باشد .
اگر آجر مربع شكل كامل را نصف كنيم آجر نيمه به دست مي آيد كه خو د پايه و اساس خرد شدن را تشكيل مي دهد و آن را 4 صافه مي گويند و اگر نيمه را نصف نماييم جاري يا دو صافه به وجود مي آيد ( 14 آجر كامل ) يا مي توانيم 4 صافه ( نيمه ) را به كلوخ و 3 صافه تبديل نماييم .
چاري را اگر دو قسمت نماييم 2 كلوخ به دست مي آيند در خوون چيني همواره نيمه بزرگترين جزء كلوخ كوچك ترين جزء مي باشد ( 18 آجر كامل) اين 4 نوع اندازه اجزاء اصلي خوون

متن بالا فقط قسمتی از محتوی متن پاورپوینت میباشد،شما بعد از پرداخت آنلاین ، فایل را فورا دانلود نمایید

لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود پاورپوینت: توجه فرمایید.


دانلود فایل پرداخت آنلاین



مطالب دیگر:
📜تحقیق هنر در ایران📜پاورپوینت نقش استانداردسازي در توسعه صنعت انفورماتيك پزشكي📜تحقیق سفالگری📜تحقیق امام خمینی و هنر📜تحقیق اختراع نوشتن📜تحقیق دست بافته های قشقايی📜تحقیق سابقه قالي بافي در بيرجند📜تحقیق فلسفه هنر از دیدگاه اسلام📜تحقیق قالی بافی📜تحقیق موسیقی و هنر📜تحقیق نقوش فرش ايران و چگونگي طبقه بندي آن📜تحقیق فرهنگ مردمی، موسیقی و سواد رسانه ای📜تحقیق مصارف روي در و پنجره‌ هاي فلزي📜تحقیق هنر متجدد و بازاري📜پاورپوینت داده کاوی و کاربرد آن📜پاورپوینت تقویت کننده‌ های نوری📜تحقیق زندگي نامه شهيد دكتر مصطفي چمران📜تحقیق موتزارت، نابغه دنياي موسيقي📜تحقیق انیشتین📜تحقیق خیام شاعر، خیام فیلسوف📜تحقیق دانشمندان نيشابور📜تحقیق زندگي نامه راسل📜تحقیق ژوزف استالین📜تحقیق سلیمان راوش📜تحقیق سيدجمال الدين اسد ابادي